כשמדברים כיום על שירות לקוחות, קשה להאמין איך ניהלו הארגונים השונים מחלקות שירות לקוחות לפני המצאת מערכות ה-CRM. מערכות ה-CRM תומכות בכל הנושאים המסייעים לארגון בניהול ובשיפור שירות הלקוחות שלו, עד כי נדמה כי היו כאן תמיד. דומה כי ארגונים שעדיין לא הטמיעו מערכת CRM, יתקשו מאוד להתחרות ברמת השירות שנותנים ארגונים מתחרים העושים כבר שימוש במערכת מסוג זה. המערכת מאפשרת לארגון הן לייעל את ניהול שירות הלקוחות שלו, כך שיגרום לעלייה בשביעות רצונם של הלקוחות והן לאתר הזדמנויות עסקיות ולפנות משאבים ארגוניים יקרים לטובת פיתוחן.
מערכות CRMתורמות לארגון בתחומים שונים ומגוונים:
בין היישומים המרכזים הקיימים במערכת לטובת שירות לקוחות ניתן למצוא:
בנוסף לכל אלו, מערכות CRM מסייעות למנהלי מחלקות שירות לקוחות לקבל מידע ניהולי, שמסייע להם בניהולה של המחלקה. ניתן להפיק מהמערכת דו"חות בחיתוכים שונים, המציגים את חלוקת העומסים בין אנשי הצוות השונים. כן ניתן לנהל את דיווחי שעות העבודה והכוננות, ללמוד על התפלגות התקלות לפי הסוגים השונים ולעמוד על משכי הזמן הנדרשים לתיקונן.
חוזקה עיקרית של מערכת CRM הינה בניהול של מקרים דחופים, המחייבים התערבות פרואקטיבית של מנהלים מדרג בכיר. מנגנון ההתראות של מערכת CRM טובה ידע לזהות מצבים אלו, ולשלוח התראות למנהל באמצעות דואר אלקטרוני, הודעת SMS או כל אמצעי אלקטרוני אחר, הרלבנטי לידיעה ולפעולה.
לצד ייעול השירות שניתן ללקוח, רבות ממערכות ה- CRM מאפשרות שירות נוסף, המגביר את שביעות רצון הלקוחות. שירות זה הוא ממשק אינטרנטי, המאפשר ללקוחות החברה לפתוח בעצמם קריאות במערכת. הממשק חוסך ללקוחות המתנה מתסכלת על קו הטלפון ומאפשר להכנס אליו ולעדכן מכל מקום ובכל זמן. שירות זה הינו למעשה דלפק שירות לקוחות וירטואלי, המספק מענה מתמיד גם בחברות שאינן מחזיקות דלפק שירות לקוחות פעיל בכל שעות היממה.
כל הזכויות שמורות crm-software.co.il © 2011