המכירות הינן החלק המפרנס של כל חברה או, אם תרצו, ההצדקה הכלכלית שלה. מחזור המכירות וצבר ההזמנות העתידיות הינם הנתונים החשובים ביותר בכל חברה, בכל מצב שוק שהוא ולכל מי שתפקידו ניהול מכירות, אסור לעולם 'להירדם בשמירה' ולפספס הזדמנויות.
הכלל הראשוני והבסיסי בכל ניהול מכירות הינו לשים את הלקוח במרכז, וזה בדיוק מה שעושה מערכת ניהול קשרי לקוחות או בקיצור מערכת CRM. המערכת תומכת בכל התהליכים הדרושים לניהול מכירות מוצלח, והיא מכילה את כל המידע הדרוש לניהול העבודה מול הלקוחות הקיימים ולאיתור הזדמנויות עסקיות חדשות.
ניהול מכירות נבדל מניהול מחלקות אחרות בארגון בכמה היבטים:
מערכת ה- CRM באה לתת מענה ליחודיות זו של ניהול מכירות, והיא מאפשרת יצירת מאגר מידע משותף, בו יכול המידע לזרום בחופשיות בין המשתמשים השונים, וניתן כמובן גם למדר חלקים ממנו לקבוצות הרלבנטיות בלבד. כלי הדיווח שבמערכת מאפשרים לכל נציגי המכירות להזין מידע עדכני על ביצועיהם, כך שמנהל המכירות והנהלת החברה יוכלו לקבל כל העת תמונה מאוחדת ועדכנית. בנוסף, המערכת מספקת מידע סטטיסטי על שיעורי המכירות במגזרים השונים, ומאפשרת לקשור בין מאמצי השיווק לתוצאות המכירות בפועל, כך שניתן יהיה להפיק לקחים שיביאו לידי ניהול מכירות אפקטיבי יותר.
הפונקציות העיקריות של מערכת CRM התומכות בתהליכי ניהול מכירות הינן:
כל הזכויות שמורות crm-software.co.il © 2011